Savaitgalis Paryžiuje

Paryžius – tradiciškai vadinamas meilės miestu,  kur meilė slypi tik niekam nežinomuose skveruose ar tiesiog tyvuliuoja ore, bet ją užuosti paprastiemes žmonėms sudėtinga. Beje, Paryžius nėra pigus miestas – beveik visada patenka į 10tuką brangiausių pasaulyje miestų, bet tai nė kiek nebaido pasivaikščioti jo gatvėmis ir bent truputį prisiliesti prie šio miesto muziejaus.

Paryžius nėra didelis miestas, net mažesnis už Vilnių, bet taip neatrodo, kai vaikštoma centrinėmis gatvėmis, nes pastatai čia ne mūsų akims – tokio dydžio, kad ir apeiti sunku, o norint nufotografuoti teks nurėplioti tolėliau, jeigu norėsime, kad visas tilptų į objektyvą.

Dėl meilės miesto vardo – nevarkit, nerasite, na nebent pigios – raudonųjų žibintų kvartale. Dar oro uoste skrendant su minia tautiečių juokavom, įdomu, kiek tų susikabinusių ir įsimylėjusių porų turi savo lagamine sužadėtuvių žiedus ir originaliai teiks juos kur nors Eifelio bokšto viršūnėse. Man tai panašiau į tankiai apgyventą snobišką miestą, kur puikiai laiką leisti gali žmonės, kurie tiesiog niekada nežiūri į kainas. Jiems čia rojus.

O mes.. jau iš anksčiau susidėjome planą, ką turime padaryti ir pamatyti. Buvo svarbūs keli esminiai dalykai: suvalgyti austrių (kaip tik jų valgymo sezonas), išgerti šampano, pamatyti keletą “must see“ objektų, aplankyti kelias gastronomijos “šventas vietas“ ir ne visai rimtai  – pamatyti miesto gatvėse “parkūrinant“ ir išgirsti prancūziško repo.

Taigi, strategiškai geroje vietoje pasirinktas viešbutis leido viską apvaikčioti pėsčiomis, o ir klaidžiojimas po gatves suteikia žavesio, nes gali užklysti į neplanuotas vietas.

Vienas iš prancūziškų kūrinių, mėgstamų visame pasaulyje – prancūziškos kepyklėlės ir desertai. Mes apsilankėme viename seniausių arbatos salonų, kur prasidėjo macarons manija, buvo sukurtas pirmasis šis “stebuklingas“ desertas. Tikra tiesa, kad skanesnių macarons’ų nebuvome ragavę, tvirtai sakom -rekomenduojam.

paryzius laduree

Nelygu, kaip mėgstat saldumynus ir įvairius kepinius, bet Paryžiuje privaloma juos pamėgsti bent kelioms dienoms, kol ten esate. Būtinai paskanaukite kruasanų ir bagečių ar kitų įspūdingai atrodančių desertų.

O pagal mūsų planą toliau – austrės ir šampanas, ragauti Kalėdinėje mugėje, kur šurmulyje tarp žmonių skonis leidžia mintimis nusikelti į saulėtus Prancūzijos pietus, prie jūros gėrybėmis kvepiančios jūros.

paryzius austresO jeigu austrės atrodo jums per daug gurmaniška, tai pabandykite tiesiog gatvėje nusipirkti keptų kaštainių (kaštonų, kuriuos galima valgyti) ir suvalgyti juos gražių gatvių ar parkų apsuptyje.

paryzius kastonaiNepamirštam, kad Prancūzija asocijuojasi ir su sūriais, kur stipriai kvepenčių, o kitiems ir ne, sūrių su įvairiais pėlėsiais gali nusipirkti ir eilinėje parduotuvėje ir jie tikrai pranoks ragautus Lietuvoje. St.Germain dalis Paryžiuje mus nuviliojo dėl vietinio  turgaus, kur savaitgalį zuja vietiniai, o turistams paganyti akis yra į ką: jūros gėrybių, surių, kepyklėlių skyreliai užduoda retorinį klausimą, kodėl mūsų regiono niekas neapdovanojo tokiais produktais?

paryzius turgusBe abejo, nelikom abejingi turistų pamėgtoms vietoms: Eifelio bokšto, Luvro muziejaus, Montmartro rajono, Paryžiaus katedros (Notre-Dame), Triumfo arkos, Eliziejaus laukų. Kadangi visi objektai kompaktiškai išsidėstę, todėl mums užteko trijų dienų juos apžvelgti.

Kokios mūsų įžvalgos ar patarimai? Kad ir nesi meno žinovas, Luvro muziejaus rūmai apsuks galvą savo dydžiu, vienoje vietoje esančius geriausius pasaulyje meno kūrinius privaloma bent prabėgomis pamatyti per savo gyvenimą. Paryžiaus simbolis – Eifelis, kad ir kaip nieko iš jo nesitiki, bet panorama nuo jo atsiveria puiki, pilkšvai melsvi stogai, Senos upės vingiai užburia ir yra apdovanojimas, jei kopei į bokštą pėstute laiptais. Savo žavesio turinčio gatvelės ir skirtingą atmosferą kuriantys Montmartro ar St.Germain rajonai leidžia bent kiek prisiliesti prie įprasto paryžiečio gyvenimo.

Na o pabaigai,  užsukome į vieną seniausių ir žymiausių – Šekspyro knygyną, kur gali įsigyti senų ar naujų knygų arba su meiliomis katėmis ant minkštos sofkutės paskaityti seną ir sudulėjusią knygą, susipažinti su literatūros gerbėjai. O mes įsigijome prancūziškų patiekalų knygą, kurios keletą receptų jau spėjome išbandyti ir pasidalinti su Jumis.

paryzius knygynas

O galiausiai, grįžus į įprastinį gyvenimą, kaštonų radome nusipirkti artimiausioje parduotuvėje, kuriuos paruošti gana paprasta. Į įkaitiną keptuvę sumeti kaštonus, įpjautais šonais ir apipiltus aliejumi ir kepini apie 10-12 minučių. Puikiausias užkandis prie vyno.